drsojoodi

دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و زیبایی

drsojoodi

دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

روکش کردن دندان یکی از پرکاربردترین درمانهای دندانپزشکی است که معمولا هدف از آن ترمیم و گاهی زیبایی می باشد. با این حال هنگامی که دندان خود را روکش میکنید، ممکن است برخی عوارض یا مشکلاتی را هم تجربه کنید که غالبا موقتی هستند و برطرف میشوند.


شایعترین مشکلات مربوط به روکش کردن دندان عبارتند از دندان درد در هنگام جویدن، حساسیت دندان به سرما یا گرما، مشکلات بایت به معنی نامناسب بودن سطح جونده یا لبه دندان و حساس بودن دندان در هنگام جویدن. همچنین ممکن است روکش دندان پس از مدتی، شل شده یا در بیاید.

 


مشکلات روکش دندان
مشکلات شایعی که پس از روکش کردن دندان ممکن است ایجاد شوند عبارتند از:
درد یا حساسیت لثه اطراف دندان
مشکل بایت
حسایت به سرما یا گرما
درد دندان

حساسیت و درد دندان پس از روکش شدن، دلایل مختلف میتواند داشته باشد که در اینجا به آنها پرداخته میشود.

1-    درد ناشی از صدمه دیدن عصب دندان روکش شده

عصب داخل اگر چند مرتبه تحت درمان قرار بگیرد یا به شکل دیگری صدمه ببیند و یا شدت صدمه ای که دیده زیاد باشد ممکن است دچار نکروز شده و بمیرد. به این وضعیت پالپیت برگشت ناگذیر میگویند یعنی قابل درمان نیست. این وضعیت همچنان که پیش میرود، علائمی ایجاد میکند که از جمله آنها، دندان درد است.


2-    درد ناشی از ناموفق بودن عصب کشی دندان روکش شده
گاهی اوقات دندانی که میخواهید روکش کنید، دچار صدمات جدی شده و عصب داخل آن از بین رفته است. در این شرایط دندانپزشک باید پیش از روکش کردن، عصب کشی انجام بدهد. اگر درمان عصب کشی موفقیت آمیز نباشد بعدا دندان ممکن است دندان مجددا عفونت کند و بافتهای اطراف آن درد بگیرند.

 

3-    درد ناشی از ترک خوردن دندان
 گاهی اوقات علت درد دندان روکش شده، ترک داشتن دندان است. ترک ممکن است از قبل وجود داشته و تشخیص داده نشده باشد و یا در حین کار بر روی دندان ایجاد شده باشد. ترک خوردگی دندان باعث میشود فشاری که به دندان وارد میشود یکنواخت توزیع نشود. همچنین راه برای نفوذ باکتریها به داخل دندان قراهم میشود. بنابراین ترک خوردگی دندان حتما باید درمان شود.

 

4-    درد ناشی از تنظیم نبودن سطح جونده یا لبه برنده دندان روکش شده
پس از این که دندانتان روکش شد، بهتر است کمی در مطب بمانید تا اثر بی حسی برود و بتوانید دندانهایتان را روی هم جفت کنید تا ببینید سطح آنها چگونه است. اگر به منزل رفتید و پس از مدتی احساس کردید روکش زیادی بلند است و دندان مقابل را تحت فشار قرار میدهد، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا آن را برایتان تنظیم کند.

 

 

5-    درد لثه
لبه های روکش در فرایند روکش کردن باید در زیر لثه قرار بگیرد. ممکن است در فرایند تراشیدن قاعده دندان یا قالب گیری، لثه صدمه دیده یا تحریک شود. این میتواند باعث درد لثه یا دندان شود که موقتی بوده و خود به خود برطرف میشود.

 

 

  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • ali sojoodi

روکش کردن دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی