drsojoodi

دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و زیبایی

drsojoodi

دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

 

  1. معاینه کلی و برنامه ریزی

اگر میخواهید ایمپلنت دندان بکارید، باید به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا ابتدا راههای درمانی را با هم بررسی کنید.

دندانپزشک در جلسه اولی که مراجعه میکنید پیش از تصمیم گیری در مورد زمان کاشت دندان ، باید دهان را کامل بررسی کند ،وضعیت لثه و دندانها را ببیند و استخوان فک را ارزیابی نماید. اگر مشکلی در سلامت لثه داشته باشید ابتدا باید آن را حل کنید، اگر پوسیدگی دندان دارید باید دندانتان را پر کنید و اگر آبسه یا هر مشکل دیگری در دهان دارید ابتدا باید آنها را درمان کنید تا شرایط برای عمل جراحی کاشت دندان، مناسب باشد. با عکس پرتوی ایکس تراکم، ارتفاع و پهنای استخوان در محل کاشت ایمپلنت بررسی میشود چون اگر ابعاد یا تراکم استخوان کافی نباشد نمیتوان ایمپلنت دندان کاشت. همچنین سابقه پزشکی شما بررسی میشود. مثلا اگر دیابت نوع 2 دارید که تحت کنترل نیست احتمالا فعلا برایتان کاشت ایمپلنت انجام نمیشود تا دیابت تحت کنترل قرار بگیرد چون خطر عوارض جراحی را بالا میبرد و موفقیت درمان را کاهش میدهد. هر دارویی که مصرف میکنید به دندانپزشک بگویید چون بعضی از داروها را باید قبل از عمل جراحی متوقف کنید یا عوض کنید چون احتمال خونریزی را بیشتر میکنند. بعضی از داروها هم احتمال جوش خوردن استخوان به ایمپلنت را کمتر میکنند.

 

روشهای جایگزینی دندان نیز با شما بحث میشود. ممکن است از برخی روشهای جایگزین اطلاع کافی نداشته باشید و با مشاوره دندانپزشک روش بهتری را بتوانید انتخاب کنید. مثلا اگر دندانهای زیادی دارید که باید جای خالی آنها پر شود میتوانید از پروتزهای بر پایه ایمپلنت استفاده کنید که ارزانتر تمام میشوند و قابل اطمینان هستند.

https://www.biohorizons.com/Content/Images/ODSecure-model.png

  1. پیوند استخوان

در افرادی که استخوان فک در محل کاشت، تراکم یا ابعاد کافی برای نگه داشتن ایمپلنت را ندارد پیوند استخوان لازم است. برای پیوند استخوان میتوان از بدن خود بیمار، از بدن فرد دیگر، از بدن حیوان (معمولا گاو) و یا از مواد مصنوعی استفاده کرد. اگر از بدن خود بیمار استفاده شود احتمال موفقیت درمان بیشتر میشود. پس از پیوند، باید چند ماه صبر کنید تا مرحله جایگذاری ایمپلنت انجام شود چون استخوان به فرصت نیاز دارد تا جوش بخورد. با این حال گاهی در صورتی که پیوند کم باشد و در حفره دندان انجام شود میتوان همزمان با آن، ایمپلنت را هم جایگذاری کرد.

منبع : مقاله ایمپلنت دندان چیست؟ هزینه کاشت دندان در سال 98 به چه صورت است ؟

https://drsojodi.com/Dental-implants-cost

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی